Digitehnoloogia kasutamine inglise keele tunnis

Kaili Tomson, 

inglise keel

Eelmise aasta sügisel ühinesin Facebooki grupiga „Nutitund igasse kooli!” Nutitund on EV100 rahvaspordiprojekt, mis kutsub igat kooli üles läbi viima 2016 sügisest kuni 2018 veebruarini nutitundi.  Iga kuu on erinevad teemad ja auhinnad. Juba esimesel kuul sain väikse auhinna – raamatu „Tere, Ruby!” – ja see motiveeris rohkem osa võtma. Nagu ütleb nutitunni koduleht: „Parimad viivad neid läbi aga iga kuu!”

Nutitunnist sündis näiteks õpetaja Monika Laisaarega koostöö. Teemaks oli liblika areng nii bioloogias kui ka inglise keeles. Inglise keeles kirjeldasime liblika ülesehitust ja bioloogias tehti emaze.com keskkonnas ettekanded.

Eelkõige kasutasin nutitunde rollimängude jaoks. Lapsed ei taha väga rollimänge või dialooge klassi ees ette kanda, sest nad kardavad vigu teha, aga inglise keelt harjutama peab. Selleks kasutame siis tunnis Ipade, kus saab äppidega lindistada. Sellised äpid on näiteks Morfo, Sock Puppets, Story Creator. Viimased kaks, eriti Sock Puppets, on ka õpilaste lemmikud.

Siinkohal mõned näited:

Sock Puppets – sokid räägivad sinu eest, muudab ka häält.

Morfo – saad teha näiteks inimesest pilti ja tema suud liikuma panna. Muudab häält.

cof

Story Creator – iga slaidi peale saab kirjutada ja iga slaidi peale eraldi lindistada.

IMG_20170328_092634.jpg

Ipadidega on ka mugav plakateid teha. Lemmikuks siin on PicCollage.

Tundidest ei ole ära kadunud ka Kahoot, Learningapps.org ja Quizlet (kodus sõnade õppimiseks ja Quizlet Live tunnis võistlemiseks). Lisaks proovisin Wizer.me  kodulehega teha online töölehti. See on teema, millega tahaksin järgmisel aastal rohkem tegeleda.

Minu lemmikvahend on Google Classroom, sest seal saan iga klassi jaoks grupi teha ja nendega ülesandeid või linke jagada. Neile saavad kõik oma kooli e-mailiga ligi ja ka need õpilased, kes puuduvad, saavad kodus ülesanded ära teha ning oma tööd esitada.

Tagasilööke on ka muidugi olnud – vahel ei taha Ipad koostööd teha, vahel kaob wifi, vahel ei tööta online’is tehtud tööleht nii, nagu oleks ette kujutanud. Aga alati aitavad siis õpilased ise kaasa, et saaks koos probleeme lahendada. Hea tunne on, kui tunni lõpuks saad e-mailile lindistatud tunnitöö ning õpilane on oma ülesandega hästi hakkama saanud. Samuti on hea näha, kui innukalt neid ülesandeid tehakse.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s